Skip to content

Kundresan

Kundresans roll

Kundresan är en viktig del i analysen av era kunders köpmönster. Utan att veta vilka steg ens kunder går igenom eller hur ni som företag kan påverka kunderna i de olika stegen är det svårt att ta reda på hur det bästa sättet att nå kunderna är. Vi på the The Incredible Journey har sammanställt ett antal texter för att underlätta detta. Med tiden kommer dessa att fyllas på med ytterligare  texter på samma tema. 

Artiklar om kundresan

Vill kunder ha en bilsäljare eller en bilguide?

Att köpa en bil är en betydande investering och en process som kräver noggrann eftertanke. Två huvudsakliga vägar som bilköpare kan ta är att antingen köpa från en traditionell bilsäljare eller att använda sig av en bilguide. Båda alternativen har sina fördelar och nackdelar, och valet mellan dem...

Läs mer
Behöver vi bilhallar i framtiden?

I dagens snabbrörliga digitala era har traditionella fysiska showrooms inom bilbranschen ställts inför utmaningar. Men med framväxten av digitala showroom öppnar sig helt nya möjligheter för både bilföretag och kunder. I denna artikel kommer vi att utforska fördelarna med digitala showrooms och hur...

Läs mer
SEO för återförsäljare – detta söker bilköpare på

Konkurrensen mellan återförsäljare är hård och det finns många faktorer som slutligen påverkar en potentiell köpares beslut. En av de viktigaste aspekterna är synlighet på nätet. Genom att optimera webbplatsen för sökmotorer ökar chansen att nå ut till potentiella köpare. Men vad är det egentligen...

Läs mer
Är ni redo att starta er digitaliseringsresa?

Hur kommer man igång med en digital transformation och ett omnikanals-tänk? Hur skapar man långsiktiga, affärsdrivande kundrelationer och automatiserade digitaliserade flöden? Och hur linjerar man organisationen för att nå hela vägen fram?

Läs mer
Påverka kundresan genom kännedom om den ”röriga mitten”

En ny studie från Google tittade på vad som händer på vägen mellan initiala triggers och det slutliga beslutet i köpresa. I resan mot ett beslut är den här ”röriga mitten” väldigt snårig. Köpare snurrar i sina egna komplicerade banor av efterforskningar och utvärderingar. Vad som är mindre känt är...

Läs mer
Anpassa säljprocessen för att påverka kundresan

För att vinna kundens förtroende och vara med under hela deras resa fram till köpbeslutet så måste din säljprocess anpassas för att ge kunden det den behöver i de olika faserna i kundresan.

Läs mer
home-contact-img

Kontakta oss