Kundresan
Kundresans roll
Kundresan är en viktig del i analysen av era kunders köpmönster. Utan att veta vilka steg ens kunder går igenom eller hur ni som företag kan påverka kunderna i de olika stegen är det svårt att ta reda på hur det bästa sättet att nå kunderna är. Vi på the The Incredible Journey har sammanställt ett antal texter för att underlätta detta. Med tiden kommer dessa att fyllas på med ytterligare texter på samma tema.
Artiklar om kundresan
Är ni redo att starta er digitaliseringsresa?
Hur kommer man igång med en digital transformation och ett omnikanals-tänk? Hur skapar man långsiktiga, affärsdrivande kundrelationer och automatiserade digitaliserade flöden? Och hur linjerar man organisationen för att nå hela vägen fram?
Påverka kundresan genom kännedom om den ”röriga mitten”
En ny studie från Google tittade på vad som händer på vägen mellan initiala triggers och det slutliga beslutet i köpresa. I resan mot ett beslut är den här ”röriga mitten” väldigt snårig. Köpare snurrar i sina egna komplicerade banor av efterforskningar och utvärderingar. Vad som är mindre känt är...
Anpassa säljprocessen för att påverka kundresan
För att vinna kundens förtroende och vara med under hela deras resa fram till köpbeslutet så måste din säljprocess anpassas för att ge kunden det den behöver i de olika faserna i kundresan.
Kundresan – förstå processen från behov till köp
En kundresa beskriver en köpares väg till ett köp — från medvetenhet till övervägande och beslut. Kort och gott beskriver kundresan alla de steg som kunden tar, dessförinnan att hen bestämmer sig för att faktiskt skriva på avtalet. Här berättar vi om stegen.
